Přihlásit:



Další trénink:

je to tak.

Virtuální kostka
Počítadlo návštěv:
Dnes:
Týden:
Měsíc:
Dohromady:
IP adres:
0
0
0
35667
3445
Taura LARP očima Aštona Přidáno: 2015-08-16 12:21:25        Přidal: Troll

/Překlad komentáře Aštona, Zástupce velmistra. Původní text naleznete níže v diskuzi. Jazyk originálu: aštonština. Jazyk překladu: čeština. Překlad byl pořízen týmem amatérských znalců Aštonova písemného projevu. Vypuštěno bylo několik pasáží, které činily text nepřehledným a nijak nezvyšovaly jeho výpovědní hodnotu./

Zdravím vás, bando!


Už po příjezdu jsme viděli hradby, stany, ohniště a říčky, ve kterých se dalo koupat, lovit lesní skokany (žáby) a umývat nádobí.

Soubojový systém byl dost reálný, ale vadilo, že zásahy do hlavy by platit neměly, ale platí… Vím, že takto se boj více podobá realitě, ale když není úder povolen, ale platí, v praxi to znamená pro většinu hráčů Povoleno.

Přežití na Tauře bylo opravdu obtížné, z naší devítičlenné skupiny celou hru přežila jen naše elfka Nessie (Iva) a Thasya (Kája ze Šumperka).

Dost jsem nad Taurou přemýšlel, co sem o ní napíšu… budu upřímný, aby organizátoři věděli, co ještě případně doladit.

Když jsem zemřel v dole probodnut kopím, šel jsem za orgem a měl jsem za úkol jít mezi bandity a pomáhat jim… (to by mi až tak nevadilo).

Všiml jsem si, že jakmile se někdo objevil na cestě, tak se na něj bandité bez rozmyslu vrhli… Můj názor je, že by spíše mohli vyjednávat, chtít zboží a pak hráče nechat být… a když ti nic mít nebudou, ať utíkají.

Přepadovka tam chyběla, protože ten první den tam nejdříve byli bandité, kteří jen zabíjeli a další dny tam byl nějaký ten zombík a skřet (u těch bych tomu rozuměl, že nic nechtějí a že jen zabíjejí).

Líbilo by se mi, kdybychom příště potkali spíše tu vyjednávací část typu: "Co? Vy nemáte výkupné? Ani zbraně? Cha… do dvou hodin mi sežeňte 10 bašírů a vydáme vám tohoto muže z vaší skupiny."

Přepadávání je pro bestie (lupiče, loupežníky) jistě záživné, ale co potom mají dělat ti hráči, kteří stále umírají a už jim docházejí nápady, jak si pojmenovat nového hrdinu, jakou mu vytvořit povahu a jaké vybavení… Já se např. střídal v oblečení: bez trička, tričko, košile, nějaký hadr... :-) Když jsem ale díky převeliké obtížnosti umřel sedmkrát, v neděli už jsem ani nevěděl, za co hraju :-)

Doba bylinek: upřímně jsem si všiml, že bylinky rostou kolem 12:00. Bylo by fajn, najít je spíše kolem 8:00, protože se mi při nedělní hře stalo, že jsem našel bylinku v lese kolem 8:00 a zaútočil na mě skřet a já neměl žádné zbraně (moje vina) a byl jsem zabit :-). Tak kvůli riziku by bylo fajn, vidět rostlinky už ráno :-).

Spotřeba věcí: je logické, že drahokam, který na nic není potřeba a jen se vykupuje za bašíry a zároveň se vyskytuje ve velkém množství tak klesne jeho hodnota… Bylo by fajn, kdyby každá se pro každou věc, která bude ve hře, našlo nějaké využití. Aby jejich hodnota moc neklesala.

U mithrilu to chápu, kleslo to, protože jsme ho hodně natěžili v dolech, ale drahokam by mohl mít využití u kováře, například k vylepšení meče. Meč vylepšený 10 bílými drahokamy uzdraví co hodinu zranění atd. :-)

Dungeon: byla to občas vážně obtížná makačka a fuška! Ale zároveň tam byla dost velká sranda a vím, že se tým dost snažil. :-)

Říkám si, že by bylo v budoucnu fajn dát na dungeony i nějaké barevné označení o obtížnosti dungeonů :-). Také bych ocenil, aby bestie neměly v jeskyních kopí, protože proti kopím pomůže leda tak štít a lukostřelec za zády :-).
Více pastí a hádankových částí v jeskyních bych také uvítal.

Bestie a jejich hraní zombie: hrály zombie a snažily se… To jsem si taky všiml, ale v momentě, kdy se kulhající zombie vypadajíc hloupě, přiblížila k nepříteli, její pohyb se zrychlil a bojovala normálně :-). Jedna až dvě zombie zahráli zombíka zpomaleného moc dobře, sice rychle klesl k zemi, ale dost se to podobalo reálnému zombíkovi :-)Něco takového si představuji, zombie, co je zpomalený a nepřemýšlí.

/Pozn. překl.: reálný zombie :D/

Např. v Dungeonu měla jedna zombie kopí a spolu s dvěma štítonoši chytře zatarasili cestu a jen bodali :-).
U zombie bych to navrhl takto: že by byli opožděné i při tom boji, ale jejich zbraně by mohly být otrávené. Otrava by mohla začít účinkovat až třeba za 60 minut. Vyléčit by se to mohlo pomocí bylinek… To by bylo dost fajn :-).

Skřeti: měli skvělou výstroj a nedá se jim nic vytknout. Skvěle to zahráli :-).

Lidová cena v krčmě: byla opravdu skvělá a musím pochválit, že se mi stalo asi jen jednou za celou akci, že by sudy s vodou byly prázdné :-).

Toto je velké plus pro organizátorský tým! :-). Chválím :-).

Také chválím za jídlo. Skvěle chutnalo, Taura systém nemít na stolech lahváče, ale herní nádobí, se mi taky velice líbil :-).

Svoboda: ve hře se mi dost líbilo to, že opravdu můžeme ovlivnit vše, co chceme. Kam jsme chtěli zajít, tam jsme mohli, mohli jsme všechno, až na to, že tam mohlo být nebezpečno, dokonce ani ve vlastním městě nebylo bezpečno :-). Když jsem v sobotu večer hlídal město jako gardista, Jirka Antes mě podřezal zezadu, hrůza :D.

Bylinky: skvělý vzhled, dost podobné reálným rostlinkám :-). A na skvělých místech :-). Herní doba: vůbec bych ji neměnil, vyhovující :-).

Začáteční losování o získání zbraně bylo taky dost fajné a dost podobné hře DRD.

Kováři, alchymisté a obchodník skvěle hráli své role… Celkově celá atmosféra hry v době hraní byla velice herní a opravdu dost prožitá. Díky všem organizátorům :-).

+ Důl mithril – všimli jsme si, že tam byl jediný důl na mithril a bylo velice fajn takový důl těžit. Mlátit do sádrové cihličky (ložisko mithrilu), byl opravdu velký zážitek a adrenalin! :-) Příště by bylo fajn mít těch dolů na jiné druhy více :-) Hi hi, skupina se na tom může na dost dlouhou dobu vyřádit! :-)

/Pozn. překl.: Na herní ploše se nacházel například ještě důl na stříbro, tuto skutečnost Ašton nicméně ve svém zhodnocení zjevně nebral na vědomí./

+ Bylo by fajn, kdyby se hloupější typy bestií chovaly dle příslušné mentální úrovně (tj. například nenapadly hráče, který simuluje smrt).

+ Chvála všem organizátorům! :-)

+ Herní plochu bych prodloužil. Nemuselo by se tam dávat nějaké rostlinstvo, stačil by důl, něco dalšího na prozkoumání… Naše skupina si docela potrpí na dlouhé plochy a na velké možnosti :-)

/Pozn. překl.: Ašton zjevně zapomněl, že herní plocha pokrývala třeba i svahy okolo údolí, které zůstaly většinou hráčů neprozkoumány./

+ Chválím hráče bestií, kteří se v maskách a ve zbrojích potili, ale zvládali to a my jsme se aspoň pobavili :-D

Tak, moje bando, myslím, že už má slohovka stačila – případně něco dodám, teď v budoucnu se budeme tedy učit nějaké formace a doladíme trošku více naše výstroje atd. Na LARPu jsme ukázali dle názorů organizátorů, že jsme nebyli nijak amatérští, jen naše výstroj byla jaksi jednoduchá, ale nám to nevadí ! :-D Příští rok pojedeme s celou naší bandou o počtu asi 15 členů! Kdybychom měli výstroj, mohli bychom tvořit jednu z největších jednotek.

/Pozn. přek.: Očekávat tak vysokou účast z naší strany je značně nerealistické a neodpovídá to aktuálním možnostem a vybavenosti ŠKO./

Ještě před Taurou příštího roku budou muset ti, kdo netrénují pravidelně dojet několikrát na rozcvičení, protože jinak by to nešlo :-)

/Pozn. překl.: Nikdo nemůže zaručit, že bude akce pokračovat dalším ročníkem. Minulý rok například vznikla pouze pro pozvané./

Tak a LARP byl moc fajn, všichni jsme tam krásně a epicky zdechali.

S pozdravem váš Ašton! :-)

/S pozdravem tým překladatelů./
Doba překladu: více než 1 hodina
+ rekonstrukce smazaného příspěvku